La I Trobada de Vehicles Clàssics de Sallent, Cabrianes i Cornet, celebrada el passat dissabte 31 de maig, va comptar amb la participació d’una setantena de vehicles i més d’un centenar de persones, entre conductors i acompanyants.
La jornada es va iniciar a les 8 del matí amb la recepció dels participants al camp de futbol de Cabrianes, on l’Associació de Veïns i Veïnes (AVV) de Cabrianes va oferir un esmorzar amb entrepans de botifarra —amb opció vegetariana i vegana— i postres d’Agrofresc.
A dos quarts de deu del matí es va donar el tret de sortida a la ruta panoràmica amb diferents opcions de recorregut i quilometratge. L’itinerari va passar per Cabrianes, Sallent, Balsareny, Navàs, Cornet, Sant Feliu Sasserra, Oristà, Avinyó, Horta d’Avinyó, Artés i Cabrianes, amb final a Sallent.
Un cop finalitzada la ruta, el passeig 1 d’Octubre va acollir la plantada de vehicles, un vermut i l’entrega de premis. Els guardons van reconèixer el vehicle més antic (una moto matriculada l’any 1937), el vehicle vingut de més lluny (procedent del Vendrell) i els dos vehicles més originals segons votació popular (un cotxe fúnebre i una ambulància).
La trobada va aplegar tot tipus de vehicles clàssics —motos, furgonetes, cotxes i sidecars— matriculats entre els anys 1937 i 1995, la gran majoria entre els anys 60 i 70. Pel que fa a la procedència dels participants, van assistir persones vingudes de diversos indrets del país com el Vendrell, Granollers, l’Arboç, Masies de Voltregà, Vic, Centelles, Castellar del Vallès, Manresa, Santpedor, Artés, Navarcles, Calders i Sallent.
Totes les persones participants van rebre una bossa d’obsequis amb informació sobre les festes, la cultura i el patrimoni del municipi, així com l’adhesiu i la samarreta de la trobada.
La I Trobada de vehicles clàssics de Sallent, Cabrianes i Cornet ha estat una iniciativa organitzada conjuntament entre l’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Sallent, l’OTP de Cabrianes i els Amics de Cornet, amb la col·laboració dels ADF, l’AVES i Ràdio Sallent.
Els organitzadors han fet una valoració molt positiva d’aquesta primera edició i preveuen repetir-la el maig de l’any 2026.