L'empresa Sorea revisarà de forma personalitzada les reclamacions per la facturació

Última revisió 21-12-2020 13:16
01/12/2020

*Comunicat emès per l'empresa de subministrament d'aigua del municipi de Sallent, Cabrianes i Cornet.

Durant l'estat d'alarma provocat per la COVID-19, davant la impossibilitat de realitzar lectures dels comptadors dels usuaris es van realitzar lectures estimades dels consums, de manera que es va estimar un consum a cada contracte igual al del mateix període de l'any anterior, excepte en les pòlisses que teníem identificades amb algun tipus d'activitat que havia quedat restringida pel decret, per exemple bars, restaurants, hotels, escoles, etc., que es va estimar un consum de 0 m3 des d'abril a maig. Aquestes estimacions es van fer en tot moment amb l'ànim d'aproximar-nos al consum real i impactar el mínim als usuaris. Cal destacar que, en recuperar el consum real del següent període, es normalitza la facturació i, en obtenir una lectura real, es descompten els consums estimats en períodes anteriors.

En els casos en què els usuaris disposen de comptadors de telemesura les lectures són reals i, per tant, el consum no va ser estimat.

La majoria de les estimacions de consum han estat properes a la realitat, però hi ha casos en què, per diferents motius, no s'han ajustat. Amb tot, no es pot aplicar una solució única per a tothom, ja que el comportament dels consums durant el confinament ha estat diferent en cada cas; a continuació se'n detallen tres exemples:

  1. Locals comercials o activitats que no han aturat el consum, malgrat ser identificades com a activitats restringides per l'estat d'alarma: Ha provocat acumulació de consum en obtenir la lectura real.
  2. Habitatges on han variat necessitats o nombre d'ocupants en relació amb el mateix període de l'any anterior: Ha provocat acumulació de consum en obtenir la lectura real.
  3. Habitatges amb consum el mateix període de l'any anterior, que aquest any no han tingut consum, per exemple segones residències: Ha provocat estimacions més elevades del que correspondria.

SOREA, companyia gestora del cicle integral de l'aigua, ha manifestat el seu compromís de revisar cas per cas les reclamacions que es formulin en relació amb la facturació durant l'estat d'alarma.

Si els usuaris consideren que les estimacions de consum dels seus contractes no han estat ajustades a la realitat, poden sol·licitar una revisió de les seves factures i s'estudiarà el seu cas individualment per oferir la millor solució.

Sorea posa a disposició aquests canals de contacte: per internet: https://sorea.cat/ca/canals-de-contacte; consultes i cita prèvia: 934 953 540 / 900 405 070 (laborables de 8 a 21 h i per atendre presencialment a l'oficina, cal sol·licitar cita prèvia: https://www.sorea.cat/ca/cita-previa/

Cànon de l'aigua

S'ha aplicat una tarifa de Cànon de l'Aigua reduïda al 50% sobre els consums dels mesos d'abril i maig, que anomenem tarifa COVID19. No es tracta d'una taxa addicional, sinó que és una tarifa reduïda establerta per l'Agència Catalana de l'Aigua.

Lectura de comptadors

Durant el període d'estat d'alarma, es van implementar una sèrie de mesures preventives encaminades a protegir la seguretat sanitària de tots els empleats i ciutadans, a l'hora que asseguràvem el normal funcionament de les xarxes per assegurar la continuïtat del servei. Les restriccions de la mobilitat durant el període de confinament van impedir fer la lectura d'un gran nombre de comptadors. Les lectures es van reprendre el mes de juny, amb el pas a la Fase 2, i es va realitzar una lectura adaptada que tenia com a particularitat la prohibició de prendre lectures en cas que els comptadors se situessin a l'interior dels immobles.