II Concurs de cartell i portada de la Festa Major de Sallent

L'Ajuntament de Sallent convoca la segona edició del Concurs de cartell i portada de la Festa Major de Sallent per escollir el disseny i la imatge de la festa d'enguany, que se celebrarà entre l'11 i el 15 de setembre.

Presentació del concurs

Qui pot participar-hi?

La participació és oberta a totes les persones majors de 16 anys que ho desitgin.

Quin és el premi?

Les persones participants optaran a un únic premi de 235 € per al cartell i portada guanyadors. A banda, totes les persones que presentin una proposta, obtindran dues entrades a Fàbrica Vella i dues entrades a les visites guiades de Turisme.

Requisits de participació

  • Que la proposta de cartell i portada es presenti innovadora respecte a les edicions anteriors.
  • Que el cartell i la portada pugui ser adaptat a diferents formats per ser publicat en les diferents xarxes socials de l’Ajuntament i en suport de Din A3.
  • Que la proposta artística (en dibuix i/o color) sigui atractiva per a un públic ampli.
  • Poden elaborar-se amb qualsevol tipus de tècnica i en color. La mida de la portada del programa ha de ser de 14,5 x 14,5 cm. I la mida del cartell ha de ser de Din A3 en vertical.
  • Les obres s’han de presentar en bastidor o sobre suport rígid. No es poden emmarcar amb vidre i no s’acceptarà cap obra sense les mides ni la presentació estipulada. També s’haurà d’incloure la proposta en mida Din A3 .
  • El cartell guanyador podrà ser signat un cop s’hagi emès el veredicte. L’autor guanyador estarà obligat a fer, si escau, les modificacions necessàries perquè pugui ser imprès.
  • Els treballs han de ser al·legòrics a la Festa Major i hi han d'incloure la llegenda següent: Festa Major 2025 Sallent De l'11 al 15 de setembre

Presentació i documentació

Per poder participar en el Concurs caldrà presentar la següent documentació per registre presencial a l’oficina d’OMIAC de l’Ajuntament de Sallent (Plaça de la Vila, 1) fins al 18 de juliol de 2025 a ¾ de 3 de la tarda.

Un sobre obert amb la següent documentació:

  • Instància de sol·licitud genèrica.
  • Còpia original del DNI/NIE/CIF del/la participant o del/la representant o tutor legal.
  • Document amb el nom de l’obra, les dades personals, la identificació bancària i la declaració responsable del/la participant o del/la representant o tutor legal.

Un altre sobre, en aquest tancat, amb:

  • El cartell i la portada impresos sense signar.
  • El nom de l’obra.

Jurat

El jurat estarà presidit per l’Alcalde, o persona amb qui delegui, i integrat per especialistes en disseny gràfic i membres de l’àrea de cultura de l’Ajuntament de Sallent.

El jurat tindrà en compte la qualitat artística de l’original, la seva idoneïtat com a cartell i la seva expressivitat com a anunci de la Festa Major de Sallent.

Veredicte

El veredicte del jurat, que serà inapel·lable, es farà públic el dia 28 de juliol de 2025 a través de les xarxes socials i web de l’Ajuntament. També s’anunciarà a altres mitjans de comunicació locals i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Sallent. 

Condicions de participació

- L’obra presentada ha de ser original i inèdita, i creació pròpia de l’autor/a que la presenta. En cas d’utilitzar una tècnica que inclogui la utilització de fotografies o materials que continguin drets d’autor, caldrà acreditar-ne la seva autoria i la seva cessió explícita dels drets d’imatge per al cartell per part de l’autor o autors.

- El cartell i portada guanyadora quedarà en poder de l’Ajuntament, el qual es reserva tots els drets de reproducció, ús i divulgació com a cartell i programa de la Festa Major de 2025.

- Els originals no premiats hauran de ser recollits entre els dies 29 i 30 de juliol de 2025 a la mateixa oficina d’OMIAC. No hi haurà responsabilitat per part de l’Ajuntament sobre els cartells que no hagin estat retirats dins del termini assenyalat.

- La participació en aquest concurs implica l’acceptació de les Bases Reguladores del Concurs de cartell i portada de Festa Major i, per tant, els que les incompleixin en seran exclosos. Els concursants es responsabilitzen totalment de la inexistència de drets de tercers en les obres presentades i de tota reclamació per drets d’imatge.

- Qualsevol imprevist o punt que no estigui prou clar en les presents bases, serà resolt pel jurat qualificador. 

Podeu consultar les bases del concurs en aquest enllaç.

Resultat del concurs

El veredicte s’ha decidit el dimarts 22 de juliol en una reunió a la sala de plens de l’Ajuntament de Sallent amb els membres del jurat, conformat per cinc persones:

- L’alcalde de Sallent, Oriol Ribalta

- El regidor de Cultura i Festes, Diego Miranda

- L’artista local Mireia Berengueras

- L’artista local Anna Murguía

- L’artista local Ramon Garcia

S’han presentat un total de 9 obres, i el jurat les ha valorat en dues fases principals.

En la primera fase, cada membre del jurat ha votat tres propostes. Després, s’ha fet la suma de vots. Les tres propostes més votades han passat a la fase final. El resultat d’aquesta fase ha estat el següent:

1.    Aloe: 0 vots Benilde 

2.    Patxoca: 3 vots 

3.    Gresca i xerinola: 0 vots 

4.     Festa a la plaça: 2 vots 

5.     Els colors de la Festa Major: 1 vot 

6.    Tothom al carrer per Festa Major: 4 vots 

7.    Esclat: 4 vots 

8.    Sallent gaudeix: 0 vots 

9.    Cartell de Festa Major: 1 vot 

Així, les obres finalistes han estat Esclat, Tothom al carrer per Festa Major i Patxoca.

En la fase final, cada membre del jurat ha votat una proposta. L’obra més votada ha estat “Esclat”, amb els 5 vots del jurat. Així doncs, el resultat final ha estat el següent:

1.     Esclat: 5 vots

2.     Tothom al carrer per Festa Major: 0 vots

3.     Patxoca: 0 vots

Així doncs, l’obra “Esclat” de Jordi Cirera serà la imatge representativa de la Festa Major de Sallent 2025. La imatge es difondrà a través dels canals de comunicació de l’Ajuntament de Sallent i serà la portada del programa de mà.

 

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 20-08-2025 10:30